Regulamin, warunki transakcji i reklamacji/zwrotów.
Postanowienia ogólne
Sprzedaż produktów za pośrednictwem klepu internetowego esklepkamieniarski.pl realizuje Jan Kal, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Jan Kal Sklep Kamieniarski z siedzibą w Dąbrowie Górniczej (41-300) ul. Florowska 10, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, posługujący się numerem NIP 629 - 161 - 39 - 62.
Kontakt ze sprzedawcą możliwy jest pod adresem email - kontakt@esklepkamieniarski.pl oraz telefonicznie: +48 601 527 012.
Definicje
Sprzedawca - Sprzedawcą jest Jan Kal, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Jan Kal Sklep Kamieniarski z siedzibą w Dąbrowie Górniczej (41-300) ul. Florowska 10, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, posługujący się numerem NIP 629 - 161 - 39 - 62
Klient - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej korzystająca z sklepu internetowego prowadzonego przez Sprzedawcę.
Konsument- Konsumentem jest Klient zawierający umowę sprzedaży w celu niezwiązanym bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową.
Sklep Internetowy - sklep internetowy należący do Sprzedawcy dostępny pod adresem internetowym www.esklepkamieniarski.pl
Zamówienie- oświadczenie woli złożone przez Klienta, zmierzające do zawarcia umowy ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego, określające w szczególności rodzaj i liczbę Produktów.
§ Postanowienia wprowadzające
Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną. Za pośrednictwem Sklepu, Klient może dokonać zakupu produktów uwidocznionych na stronach Sklepu.
Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej między Klientem a Sprzedawcą. Wszystkie ceny produktów podane na stronach Sklepu są cenami brutto.
Przedstawione opisy, zdjęcia i cena towarów nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego (art. 66) i są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy sprzedaży.
§ Składanie zamówienia.
W celu złożenia zamówienia, Klient zobowiązany jest podjąć następujące kroki:
1) wybrać produkt lub produkty będące przedmiotem zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka”,
2) z widoku koszyka kliknąć w przycisk „Przejdź do realizacji zamówienia” ,
3) po wypełnieniu formularza zamówienia nacisnąć „Zapisz”
4) wybrać opcje dostawy oraz sposób płatności, zatwierdzić Warunki Świadczenia Usługi i nacisnąć „Przejdź do realizacji zamówienia”
5) następnie kliknąć „Potwierdzam zamówienie”.
6) strona sklepu internetowego wraz z cenami jest jedynie zaproszeniem do składania ofert kupna towaru. Klient składając zamówienie wyraża chęć zawarcia umowy. Umowa zostaje zawarta w momencie przyjęcia zamówienia przez sklep i potwierdzenia rozpoczęcia realizacji zamówienia w formie wiadomości e-mail.
§ Wybór sposobu wysyłki.
Klient ma do wyboru następujących metodod dostawy produktów objętych zamówieniem:
* dostawa za pośrednictwem UPS lub DPD (koszt zgodny z cennikiem firmy usługowej, czas dostawy zależny od wyboru opcji dostawy)
Koszt dostawy ponosi Klient.
Klient ma do wyboru następujące metody płatności za zamówione produkty:
1) przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy,
2) zapłata za pobraniem.
§ Realizacja zamówienia.
Realizacja zamówienia polega na jego skompletowaniu i przygotowaniu do wysyłki do Klienta. Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą przekazania zamówienia do wysyłki pracownikowi firmy dostawczej.
Zamówienie jest gotowe do wysyłki w ciągu 1-3 dni roboczych.
Po zrealizowaniu zamówienia Sprzedawca prześle na adres poczty elektronicznej Klienta potwierdzenie realizacji zamówienia.
Proces realizowania zamówienia zaczyna wówczas, gdy Sprzedawca wyśle klientowi potwierdzenie przyjęcia zamówienia.
§ Odstąpienie od umowy.
Klient, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie kupionych rzeczy.
Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w stosunku do umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
Reklamacja powinna zostać sporządzona w formie pisemnej i dołączona do produktu i wysłana na adres Sprzedawcy.
Reklamacja powinna zawierać
*Imię i Nazwisko Klienta
*Adres i adres e-mail
*Przedmiot reklamacji wraz z żądaniem Klienta.
*Uzasadnienie reklamacji.
*Sprzedawca zobowiązany jest udzielić pisemnej odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania wraz z uzasadnieniem swojego stanowiska.
Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
Jeśli Klient zwraca produkt, który jest w katastrofalnym stanie, zgodnie z ustawą o prawach konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu, jeśli produkt stracił wartość zupełnie, w związku z tym Sprzedawca nie zwraca mu nic, bo dokonuje potrącenia przysługującej mu wierzytelności z tytułu, jego odpowiedzialności za zmniejszenie wartości produktu z przysługującej Klientowi wobec Sprzedawcy wierzytelności z tytułu odstąpienia od umowy.
§ Odpowiedzialność za wady
Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi produkt wolny od wad.
§ Dane osobowe i pliki cookies
Administratorem danych osobowych Klienta jest Sprzedawca.
Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klienta wyłącznie w celu realizacji zamówienia.
Sprzedawca wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka), czyli niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym Klienta (np. komputerze, tablecie, smartfonie). Cookies mogą być odczytywane przez system teleinformatyczny Sprzedawcy.
Sprzedawca przechowuje pliki cookies na urządzeniu końcowym Klienta, a następnie uzyskuje dostęp do informacji w nich zawartych w celach statystycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania Sklepu.
§ Pozasądowe sposoby dochodzenia roszczeń
Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
1) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży,
2) skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl. Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr.
Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ Postanowienia końcowe
Zmiany regulaminu.
Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenia zamówienia przez Klienta.
W przypadku gdy Klient nie jest Konsumentem rękojmia za wady fizyczne sprzedanych produktów jest wyłączona.